Stäng

Datadriven utvärdering av dina egna data

Lösning för försörjningskedjan

Kvantifiera och motivera ROI innan lösningar implementeras

Minska rörelsekapitalet utan att äventyra servicekvaliteten med en datadriven utvärdering

En bedömning av leveranskedjan är en detaljerad utvärdering av ett företags processer, system och prestanda i leveranskedjan. Hur kan vår utvärdering av leveranskedjan hjälpa ditt företag?

  • Identifiering av potentiella besparingar och förbättringar baserat på en datadriven bedömning
  • En detaljerad uppdelning av potentialen i produktgrupper och kostnadstyper
  • Statistisk analys av försäljnings- och lagermönster på artikelnivå
  • Rekommendationer för förbättringsområden med stor inverkan
  • Färdplan för förbättringar med hänsyn till interna resurser, begränsningar och planeringsmognadsgrad
  • Förse oss med dina uppgifter, så ger vi dig en detaljerad utvärderingsrapport inom 2-4 veckor

Varför välja en datadriven utvärdering av försörjningskedjan?

Över 90% av grossist- och tillverkningsföretagen har outnyttjad potential att minska sina lager och sitt rörelsekapital avsevärt utan att äventyra kvaliteten på sina tjänster. En datadriven utvärdering visar hur du kan förverkliga potentialen.

Vår datadrivna utvärdering kan hjälpa dig att fatta välgrundade beslut och förbättra organisationens prestanda. Huvudsyftet är att förstå bristerna i leveranskedjan, vilka möjligheter den erbjuder och hur ni kan få ut mesta möjliga av den.

Vad är det primära syftet med en utvärdering av försörjningskedjan?

De primära fokuspunkterna för en utvärdering av försörjningskedjan är följande:

  • Datadriven prognosbedömning: Jämför den aktuella prognosprecisionen med den optimerade prognosen.
  • Datadriven lagerbedömning (parametrar): Identifiera optimala säkerhetslager baserat på målservicenivå, jämför med befintliga nivåer och analysera besparingar per kategori (rörelsekapital, förlorad försäljning, föråldrade OPEX).
  • Datadriven bedömning av lager (beteende): Identifiera viktiga områden i planeringsbeteendet för att förbättra parameteroptimeringens efterlevnad.
  • Framtida operativ modell: IBP:s operativa modell och rekommendationer för stegvis implementering baserat på mognadsgrad.

Varför bör ni överväga en datadriven utvärdering av försörjningskedjan?

Leveranskedjor kan vara komplicerade med många rörliga delar. Data i silos och bristande insyn gör det svårare för företagen att identifiera störningar och hindrar dem från att vidta proaktiva åtgärder. Bristande medvetenhet och engagemang kan ytterligare försvåra effektiva bedömningar av leveranskedjan.

Endast 6% av företagen rapporterar att de har full insyn i sin leveranskedja. 69% av företagen har inte fullständig insyn. Denna statistik visar att företagen saknar synlighet och resurser för att förbättra planeringen av leveranskedjan.

Följaktligen kan de flesta företag, trots intensiva ansträngningar, inte påvisa några mätbara förbättringar av företagets resultat. Planen för utvärdering av leveranskedjan är avgörande för att ditt företag ska hamna på rätt väg och inte hamna i 69%-kategorin.

Viktiga fördelar med en datadriven utvärdering av leveranskedjan

  • Upprätta en baslinje och analysera den aktuella leveranskedjans prestanda baserat på aktuella data.
  • Identifiera och kvantifiera fördelarna med leveranskedjan och hur de ska uppnås.
  • Identifiera och rekommendera nyckelelement i den framtida operativa modellen, samt bedöma dess potentiella fördelar.
  • Skapa en övergripande affärsplan för förändringen och en färdplan på hög nivå med fokuserade aktiviteter.
  • Berör hur datadriven integrerad affärsplanering (IBP) kan förbättra din leveranskedja och lokalisera potentiella nyckelelement

Tidsplan och resurser

I motsats till vad de flesta tror kommer en utvärdering av leveranskedjan inte att förbruka en betydande del av ditt företags resurser. Våra specialister tar ett urval av dina data för att analysera och förstå din verksamhet.

Vi har verktygen och expertisen för att genomföra utvärderingen av leveranskedjan, och ni behöver inte investera i ytterligare medarbetare eller resurser för att genomföra denna. När vi har gjort en detaljerad utvärdering baserad på de uppgifter som vi har fått in kommer vi att förse er med en omfattande rapport inom 2 till 4 veckor.

Insikter

Vill du veta mer om PERITO IBP?

Få mer information genom att boka en demo via formuläret eller genom att kontakta en av våra experter direkt. Vi är här för att hjälpa dig!

Danmark

Søren Hammer Pedersen

Country Sales Director, Denmark

soren.hammer@roimaint.com

+45 41 12 85 35

LinkedIn

Danmark

Boka demo